Rozmowa z dr inż. Andrzejem Polijaniukiem, managerem ds. marketingu i produktu w firmie Schüco International Polska Sp. z o.o.

– Panie Dyrektorze, kryzys gospodarczy przyniósł kłopoty wielu firmom branży budowlanej. Czy firma Schüco także odczuła jego skutki?

Wręcz odwrotnie. Co prawda zamożność społeczeństwa spadła i powstawało mniej budynków, jednak nasza firma odnotowała wzrost sprzedaży w segmencie okien PREMIUM. Nasze produkty cechują się bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny. Tym wyróżniamy się spośród innych systemodawców okien z tworzywa sztucznego i coraz więcej osób to docenia. Świadczą o tym zarówno wyróżnienia, które otrzymujemy – Grand Prix i Złoty Laur Klienta niezmiennie od czterech lat dla produktów Schüco PVC, jak i dane dotyczące sprzedaży – znaczne zwiększenie udziału w rynku okien z PVC. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy tego sukcesu bez udziału naszych partnerów. Producenci okien, którzy z nami współpracują dysponują kompetentnym personelem, zaawansowanym parkiem maszynowym i dobrze rozwiniętą zakładową kontrolą produkcji i dlatego właśnie okna Schüco bazujące na doskonałych skądinąd profilach spełniają najwyższe standardy.

– Czy można powiedzieć, że stolarkę marki Schüco wybierają bardziej wymagający klienci?

Znacznie powiększyło się grono konsumentów, którzy budując lub remontując dom przed dokonaniem wyboru stolarki okiennej rozważają dokładnie wszystkie aspekty zakupu. Klienci oczekują, że zakupione przez nich okna będą trwałe i estetyczne przez długi czas. Z tego powodu produkty sygnowane marką  Schüco są nieco droższe od konkurencyjnej oferty z tak zwanej „średniej półki”, jednak nie na tyle, żeby nie mógł sobie na nie pozwolić każdy. Powiem wręcz, że polskich inwestorów nie stać na zakup gorszych okien, które trzeba będzie za chwilę wymienić.

– Czyli warto zapłacić więcej, żeby w dłuższym okresie zaoszczędzić?

Dokładnie. Nie tylko nie musimy się martwić wymienianiem okien przez następne kilkanaście lat. Inwestycja w wysokiej jakości stolarkę okienną zwraca się w postaci niższych rachunków za ogrzewanie w sezonie zimowym i za prąd elektryczny do zasilania wentylacji lub klimatyzacji latem. Obliczyliśmy, że zamontowanie okien Corona SI 82 w standardowym domu jednorodzinnym daje roczną oszczędność nawet do 660 litrów oleju opałowego.


– W Państwa ofercie występują profile certyfikowane do domów pasywnych. Czy tego typu produkty cieszą się dużym zainteresowaniem?

okna plastikowe Tak, nasze okna Schüco Corona SI 82 +, posiadające certyfikat Instytutu Domów Pasywnych w Darmstadt, cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. Ten fakt zupełnie nie dziwi, gdyż posiadają one fantastyczne parametry izolacyjności cieplnej. Co więcej, przygotowaliśmy je nie tylko z myślą o budownictwie pasywnym. Ośmiokomorowy system profili pozwala na produkcję ciepłych okien nawet o 80% większych od standardowych, spełniających z nawiązką wymagania ochrony cieplnej budynków.

Największą popularnością cieszą się jednak wciąż profile z sześcioma komorami z serii Corona SI 82 dedykowane do budownictwa energooszczędnego i niskoenergetycznego. Docenianym rozwiązaniem są także innowacyjne drzwi przesuwne z serii Corona CT 70 HS, głównie dzięki doskonałym parametrom i łatwemu w obsłudze podnośno – przesuwnemu mechanizmowi otwierania. Udało nam się uszczelnić strefę niskiego progu w sposób uniemożliwiający przenikanie zimna w tym miejscu.

– Wspominał Pan, że okna Schüco nie tracą na wyglądzie w miarę upływu czasu. Czy stosujecie jakąś wyjątkową technologię materiałową?

Wysokiej jakości tworzywo jakim jest PVC-U jest trwałe i odporne na trudne warunki zewnętrzne. Testowaliśmy nasze okna w różnych klimatach, przy ekstremalnych obciążeniach i w warunkach naświetlenia podobnych do tych występujących na obszarach wysokogórskich. Warto również wspomnieć, że profile marki Schüco nie zawierają szkodliwych związków takich jak ołów czy kadm. Są więc w pełni zrównoważone pod względem środowiskowym i nieszkodliwe dla zdrowia.

 

Dziękujemy za rozmowę
Redakcja