Lafarge od teraz nazywa się Holcim i stawia na termomodernizacje

Na początku lutego 2024 r. Lafarge Cement zmienił się w Holcim Polska. To kolejny etap transformacji, który podkreśla, że firma z producenta cementu, kruszyw i betonu staje się producentem innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych. Oznacza to rozszerzenie oferty produktowej od fundamentów aż po dach oraz bycie liderem dekarbonizacji i recyklingu materiałów w budownictwie.

Podziel się
Marka Lafarge, stanowiąca od 2015 r. część Grupy Holcim (wcześniej grupa LafargeHolcim), obecna jest na polskim rynku od 1995 r. i dziś jako Holcim Polska, zatrudnia 1800 osób w ponad 60 zakładach. Spółka produkuje podstawowe materiały budowlane jak cement, kruszywa i beton oraz produkty i rozwiązania o obniżonym śladzie węglowym. Od lat inwestuje również w dekarbonizację procesów produkcji, czego efektem jest obniżenie całościowych emisji o blisko 400 000 ton CO2 w ciągu ostatnich czterech lat.
Transformacja Lafarge jest naturalnym etapem rozwoju. Wykorzystując doświadczenie polskiego zespołu w połączeniu z know-how Holcim uzyskujemy nieskończone możliwości oferowania rozwiązań dla budownictwa od fundamentów aż po dach. Stworzenie jednej silnej marki Holcim uspójnia strategię, pozycjonowanie marki i naszą ofertę – mówi Xavier Guesnu Prezes Zarządu Holcim Polska (na zdjęciu).
Jakie plany ma Holcim? Kierunek termomodernizacja
W planach Holcim Polska jest przede wszystkim wdrażanie technologii i rozwiązań, które pomogą rozszerzyć portfolio produktów o obniżonym śladzie węglowym, możliwych do zastosowania na każdym etapie życia budynku, od projektowania i budowy po naprawy i renowacje. Będą to m.in. nowe niskoemisyjne cementy z rodziny ECOPlanet, również dla prefabrykacji a w niedalekiej przyszłości także zeroemisyjny cement dzięki inwestycji w wychwytywanie dwutlenku węgla w Cementowni Kujawy. Dodatkowo spółka będzie rozwijać innowacyjne systemy podłogowe, a także portfolio termoizolacji, które pozwoli na minimalizację ucieczki ciepła w budynkach. Planuje też rozwój kruszyw z recyklingu ECOSource, które otwierają nowy rozdział w gospodarce obiegu zamkniętego dla budownictwa w Polsce. Wszystko po to, aby budować lepiej zużywając mniej nieodnawialnych zasobów naturalnych i redukować emisję CO2.
Postępująca urbanizacja i zmiany klimatyczne zwiększają konieczność ograniczenia emisji CO2 w budownictwie zarówno z produkcji materiałów, w procesie budowy, użytkowania budynków a na końcu recyklingu tych materiałów i przywrócenia ich do ponownego obiegu. To wynika wprost z założeń Europejskiego Zielonego Ładu i oczekiwań rynku. Najważniejsze są dla nas dwie kluczowe rzeczy: po pierwsze przyspieszenie termomodernizacji w Polsce, poprzez inwestowanie w rozwiązania na rzecz ograniczenia strat energii i redukcji CO2 w budynkach, z drugiej strony chcemy angażować naszych partnerów, a także projektantów czy deweloperów, żeby pokazywać korzyści płynące z zastosowania niskoemisyjnych rozwiązań oraz tych opartych na recyklingu materiałów. Nasza transformacja pomoże realizować te cele w sposób bardziej efektywny - zwraca uwagę Xavier Guesnu.
Holcim wraz z nową nazwą zamierza mocno rozwijać się na rynku polskim. Szczególnie swoją szansę upatruje na rynku termomodernizacji.
Jest to bardzo konkurencyjny rynek, który ma potencjał. Na pewno będziemy rozwijać dziedzinę związana z rynkiem ociepleń. Na pewno swoją rolę ma tu odegrać, należąca do nas firma Izolbet, w ramach której pracujemy na swoimi rozwiązaniami systemów ociepleń. Warto też pamiętać, że jesteśmy częścią potężnej grupy gdzie mamy też firmy o tym profilu działalności. We Francji na przykład mamy firmę, która jest jednym z liderów na rynku fasad – mówi Maciej Sypek, Wiceprezes Zarządu Holcim Polska, dyrektor Generalny Sprzedaży i Logistyki Cementu.
Na dziś firma Holcim, aby wzmocnić swoją pozycję na naszym rodzimy rynku zapowiada możliwą akwizycję jakiegoś gracza działającego już w Polsce na rynku budowlanym. Ale to nie wszystko. Holcim, chcąc kompleksowo obsługiwać rynek modernizacji zapowiada również wejście w inne specjalności.
Chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynku rozwiązań dachowych. Mamy już znaną na rynki swoją pianę izolacyjna Airium, która z powodzeniem już stosujemy na stropach i stropodachach. Naszym celem jest skompletowanie cały systemu, którym będzie można wykonać pracę termomodernizacyjne w zakresie dachów, ścian, stropów i fundamentów. Mamy w grupie Holcim duże zaplecza i doświadczenie, aby to z powodzeniem zrealizować - mówi Xavier Guesnu Prezes Zarządu Holcim Polska.
Priorytet - dekarbonizacja
Holcim Polska wdraża technologie i rozwiązania o obniżonym śladzie węglowym, możliwe do zastosowania na każdym etapie życia budynku, od projektowania i budowy po naprawy oraz renowacje. Spółka oferuje m.in. niskoemisyjne cementy z rodziny ECOPlanet dla budownictwa i prefabrykacji (o 30-50% mniejszym śladzie węglowym niż czysty cement portlandzki CEM), beton ECOPact (o prawie 50% mniejszym śladzie węglowym niż standardowy beton towarowy), czy kruszywo z recyklingu ECOSource.
Grupa Holcim wspiera tworzenie bardziej zrównoważonych i ekologicznych miast, powstanie inteligentnej infrastruktury i poprawę standardów życia na całym świecie. Dzięki modelowi biznesowemu opartemu na zasadach gospodarki o obiegu zamkniętym, firma jest światowym liderem w wykorzystaniu odpadów jako źródła energii i surowców. Holcim zatrudnia ok. 70 tys. osób w 70 krajach..
Źródło: Holcim