Aktualności Aktualności

POiD z nową kampanią edukacyjną – “TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ” 

stawiamy na termomodernizację! program czyste powietrze - termomodernizacja plus dobry montaż

Termomodernizacja to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie efektywności energetycznej budynku i zarazem obniżenie rachunków. Często jednak nie wiemy, jak się zabrać do takiego przedsięwzięcia. Skąd uzyskać dofinansowanie, jakie rozwiązania wybrać i przede wszystkim - jak je zamontować? Pytań i wątpliwości jest wiele, dlatego też Związek Polskie Okna i Drzwi (POiD) postanowił uruchomić kampanię informacyjną “TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ”. Jej celem jest dostarczenie wiarygodnej wiedzy wszystkim zainteresowanym inwestycją w termomodernizację. Redakcja portalu Termomodernizacja.pl z dumą objęła tę akcję patronatem medialnym. 

Zdjęcie autora: Redakcja Termomodernizacja

Redakcja Termomodernizacja

Wydawcą portalu jest GLOBEnergia Sp. z o.o.
stawiamy na termomodernizację! program czyste powietrze - termomodernizacja plus dobry montaż

Podziel się

Dnia 29 listopada 2023 roku ruszyła nowa kampania edukacyjna Związku Polskich Okien i Drzwi (POiD). “TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ”, bo taki nosi tytuł owa akcja, skupi się na dostarczaniu rzetelnych informacji na temat termomodernizacji. Z przyjemnością możemy ogłosić, że Redakcja Termomodernizacja również jest częścią wspomnianej kampanii. 

Kampania na rzecz gruntownej termomodernizacji

Obecnie znajdujemy się w środku sezonu grzewczego, tak więc dotkliwie odczuwamy skutki niestabilnych cen energii oraz rosnącego zanieczyszczenia powietrza. Aby zaradzić tym negatywnym zjawiskom, rząd (pod delikatnym naciskiem UE) wprowadza coraz to ostrzejsze wymagania w zakresie energooszczędności budynków. Najlepszym sposobem na spełnienie tychże wymagań jest termomodernizacja. Jak podkreśla Dyrektor Zarządzający Związku POiD, Paweł Wróblewski, skuteczna termomodernizacja musi być kompleksowa. 

“Wobec niestabilnych cen energii, smogu i rosnących wymagań w zakresie energooszczędności budynków rozwiązaniem jest termomodernizacja. Najlepsze efekty przynosi kompleksowa termomodernizacja: wymiana stolarki, ocieplenie domu i wymiana źródła ciepła” - podkreśla Paweł Wróblewski. 

Kampania “TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ” ma na celu promocję właśnie kompleksowej termomodernizacji budynków. Według założeń akcji jest to sposób na czyste powietrze, a także na oszczędność energii i cennych zasobów. Jak zauważa Dyrektor Zarządzający POiD, kampanię tworzą podmioty z wielu różnych branż. Dzięki temu odbiorcy będą mogli uzyskać szczegółową wiedzę o przedsięwzięciu, jakim jest termomodernizacja budynku. 

“[...] Kampania ma charakter ponadbranżowy. Do współpracy w ramach akcji zaprosiliśmy stowarzyszenia z sektora budowlanego, producentów oraz dostawców stolarki otworowej, dociepleń oraz innych komponentów, które mają wpływ na poprawę efektywności energetycznej budynków” - mówi Dyrektor Zarządzający Związku POiD.

Ponadto “TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ” zwraca również uwagę na to, jak osoby zainteresowane mogą otrzymać dofinansowanie z programu Czyste Powietrze. Często nie jest to tak oczywiste i istnieje całkiem duże grono osób, które nawet nie jest świadome, że takowe dofinansowanie może uzyskać. 

Jak śledzić akcję?

Kampania “TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ” będzie trwała przez następne 12 miesięcy. Działania w ramach tego przedsięwzięcia można śledzić na bieżąco na stronie poświęconej akcji w serwisie Facebook oraz na stronie internetowej. Na stronie internetowej kampanii udostępniono wyszukiwarkę polecanych punktów sprzedaży i montażu, a także rekomendowane do termomodernizacji rozwiązania. 

Kontynuacja dobrze znanego programu

“TERMOMODERNIZACJA plus DOBRY MONTAŻ” to nowa edycja dobrze już znanej akcji “DOBRY MONTAŻ”, która jest prowadzona już od 2014 roku. Głównym założeniem kampanii “DOBRY MONTAŻ” jest edukacja ekip montażowych w kwestii poprawnego montażu stolarki oraz wsparcie przyszłego rynku usług montażowych. Tym samym akcja “DOBRY MONTAŻ” zwraca uwagę na to, że ekologiczny powinien być cały cykl użytkowania budynku. Począwszy od opracowania projektu, poprzez budowę i wybór produktów, po użytkowanie, konserwację i rozbiórkę. Dodatkowo akcja zakłada także edukację klientów detalicznych, którzy inwestując w wysokiej jakości produkty nie powinni ponosić kosztów związanych z ich niewłaściwą instalacją.

Tak więc obie akcje wzajemnie się uzupełniają. Miejmy nadzieję, że wysiłki podjęte przez POiD na rzecz szerzenia rzetelnej wiedzy na temat termomodernizacji przyniosą oczekiwane rezultaty. Wszakże termomodernizacja niesie za sobą wymierne korzyści - nie tylko finansowe, ale także środowiskowe. 

Źródło: dobrymontaz.com

Zdjęcie autora: Redakcja Termomodernizacja

Redakcja Termomodernizacja

Wydawcą portalu jest GLOBEnergia Sp. z o.o.