Selena zwiększyła swoją rentowność i wypracowała 4,5 mln euro zysku w I kwartale 2024

Selena, producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz jeden z czterech największych producentów piany montażowej dla budownictwa na świecie, w I kwartale 2024 roku wypracowała zysk netto na poziomie 4,5 mln euro.

Podziel się
Wyraźne spowolnienie rynku w 2023 roku, które trwało także w I kwartale 2024 roku, spowodowane wzrostem inflacji ogólnej, wysokimi stopami procentowymi i kosztami kredytów, determinowało sytuację branżową i obniżyło zapotrzebowanie na produkty chemii budowlanej. Podjęte w drugim półroczu 2023 roku przez zarząd Seleny działania, wsparte szczegółową analizą aktywności globalnych rynków, pozwoliły na przyjęcie właściwych kierunków, których głównym celem było maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu zachodzących procesów rynkowych.
Wzrost wyników finansowych w I kwartale 2024
Skutkiem tej reakcji jest wzrost wyników finansowych w I kwartale 2024. Zwyżka rentowności sprzedaży zaprezentowana na koniec 2023 roku była kontynuowana od początku bieżącego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły w I kwartale 2024 roku do 92,6 mln euro, co przełożyło się na dobrą rentowność w tym obszarze – na koniec marca wynosiła ona 33,8%.
Niekorzystna koniunktura, którą mieliśmy w 2023 r., miała miejsce również w I kwartale tego roku. Jednym z głównych wyzwań stojących przed branżą są rosnące koszty surowców i energii, co z kolei może wpłynąć na koszty wyrobów i popyt. Uważnie obserwujemy rynek i elastycznie reagujemy na zmiany, które na nim zachodzą. Ta dynamika bezpośrednio przekłada się na nasze decyzje. Dywersyfikujemy produkty i rynki, na których działa firma, stawiając na rozwiązania z obszarów termomodernizacji, hydroizolacji oraz innowacyjnych metod budowania. Co ważne, coraz mocniej zaznaczamy swoją obecność w innych krajach. Poszerzamy obszary działań i skalujemy biznes nie tylko w Polsce, ale także w Zachodniej Europie i obu Amerykach. Kierunki te będą kontynuowane również w 2024 r. i wierzę, że będą one procentować – powiedział Sławomir Majchrowski, prezes zarządu Grupy Selena.
W przypadku firmy Selena w dalszym ciągu prowadzono także działania mające na celu zwiększenie przychodów w Europie Zachodniej, która zgodnie z obranymi celami biznesowymi jest kluczowym rynkiem rozwoju. W analizowanym okresie wypracowano na nim o 5,5% wyższą sprzedaż. Kontynuowane były także inicjatywy marketingowe wzmacniające marki Seleny, ze szczególną orientacją na jej wiodący brand Tytan Professional® i jego hiszpański odpowiednik Quilosa Professional®, których celem było zwiększenie ich rozpoznawalności i docenienia wśród właściwej grupy docelowej – wykonawców budowlanych.
Prezentowane wyniki finansowe za I kwartał 2024 r. świadczą o kondycji Grupy Selena. Zysk z działalności operacyjnej EBIT wyniósł 6,4 mln euro, a rentowność EBITDA wzrosła do 9,5%. W dalszych miesiącach wyznaczone cele i kierunki, a także zainicjowane działania będą kontynuowane tym bardziej, że otoczenie rynkowe wciąż jest bardzo wymagające.
Źródło: Selena
Polecane
Tynki cienkowarstwowe – idealne rozwiązanie dla Profesjonalistów!

Rozwój biologicznych pianek poliuretanowych!
